Skip navigation

Nog één keer Elbow, de laatste keer, dat beloof ik. Maar na mijn drie favoriete clipjes, moet mijn favoriete nummer van Elbow komen, toch? Ja dus. Met de perfecte openingszin:

I’ll be the corpse in your bathtub…

fantastisch vind ik dat. Een nummer met een opbouw om u tegen te zeggen. Rustig opbouwend naar een hevige explosie. Het clipje stopt ergens middenin, maar dat komt omdat het clipje hoort bij de geamputeerde single-versie, terwijl de album-versie zoveel mooier is.

En als ik nog iets mag wensen, dan is het dit: ik benijd diegenen die ooit Coldplay zagen met Elbow als voorprogramma, in zaal. Dat zou ik ook nog wel eens willen meemaken.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=5jECvwTj9bM%5D

Geef een reactie

