Skip navigation

Mijn arm doet pijn. Of concreter: mijn duim en zo wat verder richting pols doet pijn, vooral als ik dingen moet vastpakken en opheffen. Hoe zwaarder, hoe meer pijn. Bij uitbreiding: als ik veel gedaan heb, doet ook een spier in mijn schouder pijn. Bij verdere uitbreiding: als ik heel veel gedaan heb, weegt mijn hele arm als lood en voelt moe aan.

Het is maar als je pijn hebt, dat je beseft hoeveel je een lichaamsdeel gebruikt. In casu dus mijn rechterarm. Vooral tijdens de afgelopen feestdagen: lekkers klaarmaken staat garant voor veel roeren en kloppen en vasthouden en opheffen… mijn arm doet nu dus veel pijn.

Wat ik daaraan ga doen, weet ik nog niet. Een eerste maatregel die mogelijks helpt: de muis van Lies in beslag genomen. Nu ja, in beslag genomen: papa vertelde haar dat Anne’s arm pijn doet, en dat we wilden proberen of dat zou beteren door haar muis te gebruiken. Het lieve kind was meteen akkoord om een weekje te wisselen. Niet dat het momenteel veel doet, het is zoeken naar een houding waarbij ik niet het gevoel heb dat mijn arm eraf gaat vallen van vermoeidheid.

En voor de rest: ik weet het niet. Afwachten, en als het niet betert naar de dokter zeker? Zou dit RSI zijn?

Advertenties

8 Comments

  1. Je kan workrave (gratis) op je pc installeren, RSI pauze programma!

  2. Ben het al aan het uitproberen, bedankt voor de tip!

  3. je moet gewoon je rechterarm meer trainen… dan kom je zulke dingen niet tegen :p

    Kindjes vanaf nu elke zaterdag tiramissu (of wat is de juiste schrijfwijze) en op zondag… chocolademousse.

    Er bestaat ook nog een andere training… maar die leg ik wel eens in privé uit… of praatte jij niet graag over je blog :p

  4. Misschien hebben we wel hetzelfde.
    Ik ben zeker de minst sportieve vrouw die er op deze plek rondloopt, maar ik heb een tenniselleboog en/of een golfarm, en zijn dat nu net niet twee toch min en zeker meer elitaire sporten… 8)
    ‘k Heb al maanden ontstekingremmers genomen, zonder resultaat, nu moet ik een afspraak maken voor 9 beurten kiné; en als dat niet helpt zullen het een paar cortisonespuiten worden…
    tja, als ne mens nen dag ouder wordt hé…

  5. Mijn ma is zo 50 keer naar de kinesist geweest, zonder gevolg. Niet dat ik je wil ontmoedigen Mara… 😉

    En seg, Miemie, ’t is niet omdat ik oud word dat ik niet genoeg train hè zeg… 😆 En van teveel tiramisu en chocomousse worden de kinderen dik.

    Recepten volgen nog, alleen nu nog niet 🙂

  6. De instellingen van Workrave kan je best aanpassen als je niet teveel last hebt: bv micropauze van 30s om de 10 minuten en een koffie/plaspauze van 10 min elk uur. Anders wordt het soms irritant.

  7. Seg, je geeft me wel goeie moed zulle, maar ik zal er toch eens werk moeten van maken,want het wordt altijd maar erger…

    En wist je dat je ook tiramisu kunt maken met – gedeeltelijk – magere platte kaas en chocomousse uit een zakje met poeder (dat je vindt bij Aveve en O’Cool). Bij dit laatste moet alleen nog melk, heel waarschijnlijk neem je hiervoor het beste volle melk, maar ik doe het met halfvolle en dit lukt ook.

    Alleen zorgen voor leuke ‘spuitteutjes’ … 8) (maar dat wist je al 😆

  8. Probeer ook eens het programmaatje uit dat Herman hierboven aanraadt: http://www.workrave.org/

    Ik moet zeggen, voor die keer dat ik zo’n dessertjes maak (gebeurt niet vaak), dan doe ik ze graag in ’t echt 🙂 Ik zal de receptjes sebiet eens uitikken.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: